Een gezonde start van 2015!

blog gezond 2015 feat v1

De feestdagen zijn weer voorbij en het nieuwe jaar is begonnen. De drukke periode van kerstborrels en nieuwjaarsfeestjes is over en het is weer tijd voor de normale routine. Al die borrels en kerstdiners waren natuurlijk erg gezellig maar helaas houd je er vaak wel wat extra’s aan over, extra kilo’s! Dat extra glas wijn is natuurlijk snel ingeschonken en als het eten zo lekker is schep je natuurlijk graag nog een keer op. En wat denk je van die oliebollen en appelbeignets waar altijd veel te veel van worden gehaald, weggooien is natuurlijk zonde!

oliebollen

 

Zoek je nog manieren om van deze overtollige kilo’s af te komen? Hieronder heb ik een aantal tips voor jou op een rijtje gezet.

  1. Kom in beweging

Deze tip is afkomstig van firma Open Deur maar h80247992.jpg Athleticset is wel waar. Als je regelmatig sport vliegen de kilo’s er vanzelf af. Dit hoeft niet eens intensief sporten te zijn. Zolang je maar regelmatig minimaal een half uur in beweging bent, dan ben je al sportief bezig. Als je wilt kun je het natuurlijk iets fanatieker aanpakken door bijvoorbeeld elke week te gaan hardlopen of een flinke wandeling te gaan maken. Hierbij zijn goede spullen wel essentieel! Sportschoenen koop je nu voordelig bij Front Runner, zeker nu er ook SALE is.

 

  1. Vind je ritme

Eén van de grote problemen bij het kwijtraken van dat kerstgewicht is dat je gewend raakt aan het vele eten en om wat vaker een borrel te nemen. De kunst is dan ook om dit meteen af te leren en weer een gezond ritme te vinden. Laat je lichaam er aan wennen dat het toch iets minder vaak gevoed wordt en maak jezelf ervan bewust wat je allemaal tot je neemt.  Heb je hier in je eentje toch wat moeite mee dan kan het lonen om je aan te sluiten bij een afvalprogramma zoals Weight Watchers. Dit programma kan jou ondersteunen bij het kwijtraken van die cruciale kilo’s.

3.         Kies een gezond alternatief

fotolia_5844031_XSZeker in het begin kan het erg lastig zijn om al het lekkers af te slaan of te laten staan. Toch is dit erg belangrijk. Durf nee te zeggen tegen dat stuk taart als je collega jarig is of grijp eens niet in dat bakje met nootjes omdat het er toch staat! Als je dan toch wilt snacken ’s avonds of tussendoor, kies dan iets gezonds! Zet in plaats van een bak chips wat stukjes wortel of komkommer neer, en dan wel zónder dipsaus. Of eet ’s middags lekker een paprika in plaats van die chocoladekoekjes.

Ook tijdens het avondeten vallen er genoeg gezonde keuzes te maken. Probeer eens met wat minder olie te koken en kies minder voor de room- en kaasproducten. Vind je het lastig een gezond menu samen te stellen? Bestel dan de HelloFresh box. Deze box zit vol gezonde producten met recepten! Kies je vaak voor de afhaal omdat je geen tijd of zin hebt om boodschappen te doen? Met de AH bezorgservice is dat niet nodig!

Aboutus_main

Hopelijk heb je wat aan deze tips en begin je net als ik 2015 zo gezond mogelijk! Check altijd vouchercloud voordat je besteld voor de beste deals en codes!

 

Wees de eerste met een reactie